חלוקה נכונה במטבח קטן – מטבחים קטנים

מטבחים קטנים

במציאות של היום, לא לכולם קיים בית עם מטבח גדול, לרוב יש מטבחים קטנים. אם זאת לרבים מאיתנו קיים לב רחב שרק רוצה לספק מגוון מאכלים למשפחה, לבני הזוג, לאורחים, לחברים ומידי פעם גם לפנק את עצמינו בארוחת גורמה.

לשם כך את המטבח שלנו ואת השטח שיש בן חשוב לנצל בצורה הטובה ביותר. אז כיצד מארגנים מטבח קטן? יצירת אשליית מרחב, פריסת שטח בצורה טובה יותר, שימוש נכון בצבעים – הם רק חלק קטן מהטיפים שהכנו עבורכם כדי שהמטבח שלכם יהיה נוח וגדול יותר עבורכם.

צרו אשליה של מרחב

כאשר אנו נכנסים למטבחים קטנים חשוב מאד שנרגיש בו בנוח. שאנו נכנסים למטבח כדאי ליצור תחושה בה יתחשק לנו לבשל, נוכל לנוע במטבח בחופשיות ולכן המרחב הוא דבר חשוב.
המרחב במטבחים קטנים הוא החשוב ביותר, אסור לנו לתת למטבח הקטן להשתלט על כל הבית, אלא ליצור אשליה של מרחב.

שימוש בצבעים טבעיים יספקו אשליית מרחב נהדרת! השתמשו בצבעים בהירים לקירות ולארונות, הימנעו מכהויות בצבע, התקינו ארונות לבנים, השתמשו במתקנים עשויי נירוסטה שיכניסו אור למטבח ויסייעו מאד ליצירת אשליית המרחב, ובמידה והשטח מאד קטן השתמשו בארונות תלויים על מנת לחסוך מקום ולנוע בקלות בשטח.

פרסו נכון את האלמנטים במטבח

פריסה נכונה של האלמנטים המרכזיים במטבח קשורה למיקום שלושת המוקדים החשובים בחלל והם: המקרר, הכיור וכיריים.

מקמו נכון את שלושת האלמנטים בצורה הנוחה ביותר לכם לעבודה ומנקודה זאת תוכלו להתחיל לעבוד.

לאחר שמיקמתם את שלושת האלמנטים בצורה נוחה, תוכלו להתחיל למקם את שאר החפצים כגון: ארונות מטבח נוספים, שטיח רצפה, סלסילות לתפוחי אדמה ובצלים וציוד שיסודר ביחס לאלמנטים שונים, פינת עבודה נוספת, ועוד.

פתרונות חכמים למטבחים קטנים

כמה המצאות מעולות שיהפכו את החיים שלנו לקלים יותר, המטבח שלנו יכול להראות אחרת באמצעות פתרונות אחסון מדהימים שהומצאו עם השנים על ידי חברות שונות לעיצוב מטבחי יוקרה.
מבטחים קטנים יכולים להיות שימושים יותר ממטבחים גדולים אם משתמשים באחסון נכון.

השתמשו בקירות ובתלייה

כשהרצפה לא מספיקה –  עברו לקירות ולתלייה. לעיתים הרצפה קטנה מידי ואנו לא רוצים להעמיס ולכן ניתן באמצעות מדפים, להעביר עומס מהרצפה ומהארונות לקירות. תלו מדפי תבלינים, מחבתות, אפילו ששת ניתן לתלות!

כיום ישנם מגוון פתרונות אחסון המשמשים גם כאלמנט עיצוב מרהיב למטבח שיכולים להקל על ההתנהלות שלכם במטבח ולהוסיף פן עיצוב מרתק ונוח לחלל.

קרש חיתוך נשלף

קרש החיתוך המוכר והישן, עמד כאבן שאין לה הופכין על מתקן ייבוש הכלים, מטפטף לו על השיש או מפריע בצורה שאינה הרמונית בין כל הכלים, שאיכותו פגומה.

אך כיום ניתן לקבל קרש כלים איכותי, הנשלף היישר מתוך מגירות המטבח, עשוי עץ קשיח איכותי ומלא, דקורטיבי וקל לניקוי וייבוש.

כלי לחם חדש ומעוצב

אם כלי הלחם שעמד על גבי המקרר עשוי פח תמיד הזכיר לכם עוני, או משהו מיושן – הרי שכלי הלחם החדשני יגרום לכם לרצות לאפות לחם, לאפסנו ולהשוויץ לחברים.

הכלי, הטמון בתוך משטח העבודה מאוורר והוא נהדר לאחסון לחמים, תפו”א ובצל. גאוני!

סכינים במגירה

המגירה שלנו יכולה להיות יותר מסתם מגירה, בעיקר עם דפנותייה יכילו סכינים. בצורה זאת הלהבים אינן חשופות, וניצול השטח במטבח הופך למקסימאלי.

קערות אוכל ושתייה לכלב

קערות האוכל של הכלב דינן להישפך כל פעם שמנקים, משחקים עם הילדים, או שהכלב שותה בפראות.

אבל היציבות שהמתקן הנשלף בתוך המטבח מאפשרת, מדהימה! מגירת הקערות היא המצאה גאונית שגם שומרת על אסתטיקה, נראית יותר מגרה וגם תאתגר את הכלב לפתוח את המגירה לבד כל פעם שהוא רעב – דבר שימנע ריח, או נמלים.

כלי לנייר סופג

מכירים את מתקני הנייר הסופג המעיקים שעוברים ממקום למקום במטבח בדיוק בשעת הטיגונים, ומפריעים לכלל הפעולות?! לא עוד. הנייר הסופג מקבל קביעות משלו במקום אחסון צנוע מתחת לשולחן העבודה, כך שהוא לא מפריע בנראות שלו, והוא לנוכחות שלו הוא שם לחלץ אתכם מכל שומן לכלוך או וניגוב.

החליטו מה חשוב במטבחים קטנים ומה לא

במטבחים קטנים לא צריך שיהיה הכל. לעיתים הכנסת מגוון רב של פריטים תסבך אתכם ותכביד על המטבח ועל ההתנהלות שלכם בו. לכן במקרה כזה LESS IS MORE. משמע: כמה שפחות כך תתפקדו יותר.

בדקו האם אתם זקוקים למדיח כלים או שמא תוכלו להשתלט לבד על הכלים.  האם כל הצלחות והכוסות הכרחיות? או שניתן לאחסן חלק אצל ההורים או להעביר לחברים.

האם טוסטר אובן מספיק וניתן להפטר מהמיקרוגל ולהפך? כמה מכשירי חשמל באמת צריך? אל תפחדו לתרום חלק ממכשירי החשמל הכלים והחפצים.

 דברו איתנו ויחד ניצור לכם חלום 

אנחנו מזמינים אתכם לפגישת יעוץ בחינם בה נבין יחד את הצרכים והרצונות שלכם.
קפה, מאפה וחיוך על חשבוננו

למה דווקא טפט?

למה דווקא טפט?

טפטים הם אחד מסוגי קישוט הפנים העתיקים ביותר שיש לנו. הוא שימש במקור לכיסוי הקירות ולהסתרת פגמים בקירות. הטפטים עשו כברת דרך מאז והפכו לחלק

לקריאת המאמר »